Viktigt att tänka på!

Små delar kan utgöra kvävningsrisk!

Många produkter som säljs i e-butiken innehåller smådelar och de kan vara farliga för små barn eller djur om den hamnar i fel händer.
Förvara dina smycken utom räckhåll för barn för att undvika olyckor.

Upptäcker du att ett smycke skadats bör det inte användas innan det reparerats/ersatts. Trasiga delar eller delar som tappas bort kan vara farliga i hem med små barn och djur.

Produkterna som säljs i e-butiken är inte avsedda för att användas som leksak. 

Vi ansvarar inte för skador som uppstår vid felaktig användning av produkterna. Följ alltid våra säkerhets- och skötselanvisningar. 

Tänk på att smycken innehåller smådelar och kan utgöra kvävningsrisk  för barn och djur! 

Produkter & material

Allt material som säljs i butiken är inköpta från Svenska butiker.
Ingen egen import görs. 

Smycken

Våra smycken är gjorda i rostfritt stål och är allergivänliga och nickelsäkra enligt EUs nickeldirektiv. Alla smyckesdelar som används i våra smycken är i rostfritt stål.

Skötsel

Rostfritt stål är ett starkt och hållbart material och är därför ett väldigt bra material för smycken. 

 Material och allergivänlighet

•Allergiinformation: Om smyckena är nickeltestade eller hypoallergena, skriv ut detta tydligt. Om de innehåller allergiframkallande ämnen, varna för det.

2. Säkerhetsvarningar

•Hantering och användning: Ge råd om hur smyckena ska användas, t.ex. undvik kontakt med vatten, kemikalier eller starka rengöringsmedel som kan skada smyckena.

3. Underhåll och hållbarhet

•Beskriv hur kunder kan rengöra och förvara smyckena på ett säkert sätt för att undvika skador eller missfärgningar.

•Om produkten har en begränsad livslängd eller är känslig för slitage, nämn detta.

4. Garanti och returvillkor

•Ange om det finns någon garanti på smyckena och vad den täcker (t.ex. tillverkningsfel, ej normalt slitage).

•Beskriv tydligt returvillkor, särskilt om smycken som är personligt graverade eller specialdesignade inte kan returneras.

5. Miljö och hållbarhet

•Om dina smycken är miljövänliga eller tillverkade av återvunnet material, lyft fram det.

•Uppmana kunder att återvinna smyckena korrekt om de inte längre vill använda dem.

6. Ansvarsfriskrivning

•Informera om att du inte ansvarar för skador som uppstår om smyckena används på ett sätt som inte är avsett.

•Ange att färger och detaljer kan variera något beroende på skärm eller handgjorda inslag.

7. Kontakta oss vid frågor

•Ge dina kunder möjlighet att kontakta dig om de har frågor om materialen eller produkterna för att säkerställa att de passar deras behov och preferenser.

Genom att inkludera denna information på din e-butik visar du transparens och ansvarstagande, vilket bygger förtroende hos dina kunder.

Beställning

Vi tar i första hand emot beställningar via webshopen.
Om du behöver hjälp med din beställning så är du välkommen att höra av dig till oss via mail info@annabyhand.se så ska vi göra vårt bästa för att försöka hjälpa dig med beställningen.                .
Om beställaren är under 18 år skall beställningen gå via målsman.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som fylldes i vid beställningen. Bekräftelsen är ditt kvitto på att din order är mottagen. I orderbekräftelsen hittar du alla uppgifter om produkter, pris, betalningssätt och leverans. Kontrollera alltid att alla uppgifter stämmer.
Om du mot förmodan inte skulle få någon orderbekräftelse, kontrollera att din e-postadress stämmer samt att bekräftelsen inte hamnat i skräpposten i ditt e-post.

Kontakta oss så fort som möjligt via e-post info@annabyhand.se om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen.

Betalningsalternativ

I nuläget finns det två betalningsalternativ att välja mellan.

Swish – betalningen kommer in direkt.
Swishnummer 123 521 99 44 (Mottagare Jeanette Gustafsson)

Bankgiro – det tar 1-3 arbetsdagar innan betalningen kommer in på bankgirot.
Bankgironummer 151-0510.

När orderna är lagd har du 5 arbetsdagar på dig att betala din beställning till något av ovanstående betalningsalternativen. För att din order ska skickas måste beställningen betalas i förskott. Betalas inte beställningen in makuleras och en ny beställning måste läggas. Ett mail skickas alltid när en order makuleras så man vet att ordern är makulerad och att en ny order måste göras.

Frakt

Du har två olika fraktalternativ att välja mellan.

Fri frakt 
Skickas med posten som vanligt brev (frimärke). Det finns ingen möjlighet att kunna kontrollera eller styra över Postnords leveranstider.
Spårbar frakt (skicka lätt) – 79 kr
Skickas spårbart med Postnord. Du har beställningen inom 1-2 dagar efter det att den skickas från oss. Du får även ett försändelseid så du kan följa din beställning fram till utlämningsstället. Spårbar väljs i kassan.

Kunden är ansvarig att rätt adress, mailadress samt mobilnummer (mobilnummer för ev avisering vid spårbar frakt) anges vid beställning.

Ångerrätt och retur

Du har 14 dagar öppet köp från det datum som du mottar din beställning.
Du kan inom 14 dagar efter mottagande av en vara välja att antingen byta den eller få pengarna tillbaka. Öppet köp eller byte förutsätter att varan returneras i originalskick och oanvänd.
Uppfylls inte dessa villkor kan din retur helt eller delvis nekas.

Observera att specialtillverkade produkter som har skräddarsytts och tillverkats särskilt åt dig efter dina önskemål inte går att returnera eller få krediterade. Undantag är felaktig skickad vara, fel färg än den som är beställd eller fel/felstavat namn av oss. Skulle en vara vara felaktig så skickas en ny i rätt utförande.
Ångerrätten gäller inte om kunden vid beställning lämnat fel information eller gjort en felstavning, kontrollera därför alltid ordern.

En retur ska meddelas skriftligt innan man skickar tillbaka varan.
Vid retur och byte står du som kund för returkostnaderna.
Alla Returer skall skickas med Postnord och vi rekommenderar att man skickar spårbart med rekommenderat brev eller paket.

Spara alltid försändelsenumret du får från posten tills du fått bekräftelse från oss att returen kommit fram.
Det är du som kund som har det juridiska ansvaret att returen når oss.
Spara alltid försändelsenumret på din retur tills du får en bekräftelse av oss att returen kommit fram och att en återbetalning kommer att ske.Har du inget försändelsenummer är det omöjligt att hitta din försändelse om Postnord skulle råka slarva bort den.

Reklamation

Vid ska man snarast kontakta oss via e-post info@annabyhand.se.
Vi står för returavgift av godkänt reklamerad vara.

– Garanti lämnas lämnas inte för textiltryck som kunden monterar själv för tex hur länge trycket sitter eftersom det är kunden som monterar det och det kan skilja mellan olika strykjärn, hur det tvättas, att det monteras med rätt temperatur, att ytan är rengjord osv.
– Garanti lämnas inte heller på hur länge färgen som smycken färgas in med sitter.

Återbetalning

Återbetalning görs på samma sätt som kunden betalat beställningen. För att kunna återbetala till bankkonto (vid inbetalning till bankgiro) behöver vi kundens kontonummer samt vilken bank.
Har beställningen gjorts med Swish återbetalas du via Swish.

Webshopen

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på sidan samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Cookies

Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 skall alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta. Besökaren skall även ges möjlighet att förhindra att cookies lagras på datorn.En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker en webbplats som använder cookies. Nästa gång du besöker samma webbplats kan den läsa din cookie och visa sidorna enligt dina inställningar. Vår webbplats använder ibland cookies och då enbart för att göra det lättare för dig att använda våra sidor.
Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte sparar cookies men om du som kund slår av cookies i din läsare är det möjligt att butiken inte längre fungerar normalt.

Force Major

Händelser utanför vår kontroll , vilken ej skäligen kunnat förutses, skall anses vara force majeure , vilket innebär att T&W frigörs från T&W’s förpliktelser att fullgöra ingångna avtal . Exempel på sådana händelser är myndighets åtgärd eller underlåtenhet , nytillkommen eller ändrad lagstiftning , konflikt , brand eller översvämning , sabotage , olyckshändelse , krig , naturkatastrofer, allergier, strejker eller uteblivna leveranser från underleverantörer . I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt , t ex restriktioner , varningar , förbud osv.

Rättigheter

Allt material på denna webbplats är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.