Köpvillkor

Du måste enligt svensk lag vara över 18 år för att handla över internet.

Betalningalternativ

Swish – betalningen kommer in direkt.
Bankgiro – det tar 1-3 arbetsdagar innan betalningen kommer in på bankgirot
När orderna är lagd har du 5 arbetsdagar på dig att betala din beställning till något av ovanstående betalningsalternativen. För att din order ska skickas måste beställningen betalas i förskott. Betalas inte beställningen in makuleras och en ny beställning måste läggas. Ett mail skickas alltid när en order makuleras så man vet att det behövs läggas en ny order.

Swishnummer 123 521 99 44 (Mottagare Jeanette Gustafsson)
Bankgironummer 151-0510

Frakt

Fri frakt –  skickas med posten som vanligt brev (frimärke). Det finns ingen möjlighet att kunna kontrollera eller styra över Postnords leveranstider. 
Spårbar frakt (skicka lätt) –  skickas spårbart med Postnord. Du har beställningen inom 1-2 dagar efter det att den skickas. Du får även ett försändelseid så du kan följa din beställning fram till utlämningsstället. Spårbar frakt kostar 79  kr och väljs i kassan (postens avgift – 63 kr + moms).

Kunden är ansvarig att rätt adress, mailadress samt mobilnummer (mobilnummer för ev avisering vid spårbar frakt) anges vid beställning. 

Leveranstid

Din order görs klart och skickas inom 1-3 arbetsdagar, leveranstiden tillkommer på det.
Vid högt tryck på beställningar samt högtider är leveranstiden ibland längre.
Fri frakt (Frimärke – Postnords leveranstider tillkommer alltid) – väljer man fri frakt går det inte att spåra beställningen eller eftersöka den eftersom den skickas spårbart. Om man väljer fri frakt kan leveranstiden dröja om Postnord inte är levererar som de ska. Har din order inte dykt upp – återkom gärna och meddela det men 3 veckor avvaktas alltid innan en återbetalning alternativ ny order skickas ut till kund eftersom det ibland händer att ordern dyker upp alternativt kommer i retur till mig. 
Posten skicka lätt (spårbart): – går att följa hela vägen och leveranstid är enligt Postnord 2 arbetsdagar. 

Om det finns ett speciellt datum som ni önskar hinna få beställningen till – välj spårbar frakt i kassan.
Väljer man fri frakt går det INTE att påverka leveranstiden på något sätt. 

Det går inte en ångra ordern efter det att ordern är skickad.

Ingen orderbekräftelse?

I de allra flesta fall där orderbekräftelse in kommer på ordern beror det på att fel mailadress fyllts i. Om din orderbekräftelse inte kommer, återkom gärna med mail till info@annabyhand.se så uppdateras rätt mailadress och en orderbekräftelse samt leveransbesked kan komma fram till din mail. 
Finns ingen möjlighet för mig att skicka/svara på mail utan en korrekt mailadress – dubbelkolla alla uppgifter i kassan. 

Ångerrätt och retur

Ångerrätten gäller i 14 dagar efter att du fått hem varan. Du är skyldig att hålla varan i nyskick och får inte använda varan.
Vid en retur står kunden för returportot och ansvarar för att varan skickas tillbaka.
När returen är mottagen och är godkänd kommer beställningen att återbetalas inom 5 arbetsdagar (returfrakten återbetalas ej!).
En retur ska meddelas skriftligt INNAN man skickar tillbaka varan, utan meddelande uteblir återbetalningen. Att inte svara på meddelanden efter lagd order räknas inte som ånger.
Inga returer görs utan att ha kontaktat mig innan. Ångerrätt gäller inte på varor som är beställda och gjorda just för kunden.

Personuppgifter

När beställningens görs godkänner du att vi lagrar dina uppgifter för att kunna fullfölja mina åtaganden till dig som kund. Inga uppgifter lämnas vidare och enligt personuppgiftslagen/GDPR har du rätt att veta vilka uppgifter som sparas. Du är välkommen att skicka ett mail om du vill veta vilka uppgifter som är sparade hos mig.

Reklamation

Om det är fel på en vara du beställt kan du reklamera den. Det gäller enbart beställningar där jag gjort fel som tex stansat fel, stavat fel, skickat fel färg.
För att reklamera en beställning ska du höra av dig inom 7 arbetsdagar. Jag kommer vid en godtagen reklamation skicka ut en ny beställning alt tex den brickan som är felstansad/feltryckt.
Garanti lämnas alltid att det är skapat efter kundens önskemål men kan inte lämna garanti för tex hur länge det sitter eftersom det är kunden som monterar det och det kan skilja mellan olika strykjärn, hur det tvättas, att det monteras med rätt temperatur, att ytan är rengjord osv. Garanti lämnas inte heller på hur länge färgen som smycken färgas in med sitter. 

Jag står inte för om du som kund har angett fel information eller stavat fel eftersom jag skapar din order efter kundens önskemål.

Cookies

Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 skall alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta. Besökaren skall även ges möjlighet att förhindra att cookies lagras på datorn.En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker en webbplats som använder cookies. Nästa gång du besöker samma webbplats kan den läsa din cookie och visa sidorna enligt dina inställningar. Vår webbplats använder ibland cookies och då enbart för att göra det lättare för dig att använda våra sidor.
Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte sparar cookies men om du som kund slår av cookies i din läsare är det möjligt att butiken inte längre fungerar normalt.