Köpvillkor

Om du är under 18 år måste du ha föräldrarnas tillstånd att köpa från Anna by Hand.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@annabyhand.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi till dig inom kort.

Händelser utanför vår kontroll skall anses force majeure.

Genom att beställa någon av våra produkter och i samband med beställningen godkänner våra köpvillkor och är bunden till villkoren.

Priser

Priserna som visas i vår webbshop är inklusive 25% moms.

Reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från leverantörer, felskrivning i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Kostnader för frakt och ev betalningsavgifter tillkommer.

Beställning

Vi tar i första hand emot beställningar via webshopen.
Om du behöver hjälp med din beställning så är du välkommen att höra av dig till oss via mail info@annabyhand.se så ska vi göra vårt bästa för att försöka hjälpa dig med beställningen.                .
Om beställaren är under 18 år skall beställningen gå via målsman.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som fylldes i vid beställningen. Bekräftelsen är ditt kvitto på att din order är mottagen. I orderbekräftelsen hittar du alla uppgifter om produkter, pris, betalningssätt och leverans. Kontrollera alltid att alla uppgifter stämmer.
Om du mot förmodan inte skulle få någon orderbekräftelse, kontrollera att din e-postadress stämmer samt att bekräftelsen inte hamnat i skräpposten i ditt e-post.

Varje beställning hanteras separat dvs lägger du två beställningar tillkommer också två frakter.

Kontakta oss så fort som möjligt via e-post info@annabyhand.se om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen.

Betalningsalternativ

Betala till Klarna.
Betala direkt, efter 30 dagar eller dela upp din betalning
Vill ev problem med betalning, kontakta Klarna.

Frakt & leverans

Standardfrakt 39 kr
Skickas med posten som vanligt brev (frimärke). Det finns ingen möjlighet att kunna kontrollera eller styra över Postnords leveranstider. I vissa delar av landet har Postnord ändrat sina utdelningstider till varannan dag.
Detta leveransalternativ går inte att spåra och man kan inte se vad som händer/hänt eller vart beställningen befinner sig. Om din beställning inte dykt upp efter 7 dagar, skicka ett mail till info@annabyhand.se för att informera att det ännu inte anlänt. Postnord har informerat om att man ska vänta minst 14 dagar ifall brevet/paketet med beställningen hamnat på vift. Om det gått minst 14 dagar och din beställning fortfarande inte dykt upp försöker vi lösa det på bästa sätt tillsammans med kunden.

Spårbar frakt till brevlåda – 55 kr
Spårbar försändelse som levereras till brevlådan med Postnord. Får den inte plats i brevlåda/brevinkast skickas den vidare till ombud. Det kan i så fall innebära en dags extra leveranstid innan du får avisering.
Ibland händer det att beställningen försvinner på vägen till kund. Inget som man kan påverka. Dröjer det innan
Spårbar frakt till ombud – 69 kr
Skickas spårbart med Postnord. Du har beställningen inom 1-2 dagar efter det att den skickas från oss. Du får även ett försändelseid så du kan följa din beställning fram till utlämningsstället.
Hämta själv efter överenskommelse – 0 kr
Det går bra att hämta din beställning i Ödeshög efter överenskommelse. Beställningen ska hämtas senast 5 dagar efter annars tillkommer 39 kr i frakt på fakturan och din beställning skickas med vanlig post (frimärke).

Samma dag som beställningen skickas får kunden ett mail att beställningen är på väg.
Ibland händer det att paketet hamnar på villovägar. Om ingen beställning dyker upp inom 5 arbetsdagar när man valt spårbar frakt kan man skicka ett mail så försöker vi lösa det på bästa sätt tillsammans med kunden.
Önskar man få en ny vara vid leverans väljer Anna by Hand fraktsättet oavsett vad beställningen hade för fraktval vid beställningstillfället.

Anna by Hand kan aldrig garantera att din leverans kommer fram till ett speciellt datum. Postnords leveranstider tillkommer på alla beställningar förutom de som hämtas upp i Ödeshög. 

Kunden är ansvarig att rätt adress, mailadress samt mobilnummer (mobilnummer för ev avisering vid spårbar frakt) anges vid beställning.

Ångerrätt och retur

Du har 14 dagar öppet köp från det datum som du mottar din beställning.
Du kan inom 14 dagar efter mottagande av en vara välja att antingen byta den eller få pengarna tillbaka. Öppet köp eller byte förutsätter att varan returneras i originalskick och oanvänd.
Uppfylls inte dessa villkor kan din retur helt eller delvis nekas.

Observera att specialtillverkade produkter som har skräddarsytts och tillverkats särskilt åt dig efter dina önskemål inte går att returnera eller få krediterade. Undantag är felaktig skickad vara, fel färg än den som är beställd eller fel/felstavat namn av oss. Skulle en vara vara felaktig så skickas en ny i rätt utförande.
Ångerrätten gäller inte om kunden vid beställning lämnat fel information eller gjort en felstavning, kontrollera därför alltid ordern.

En retur ska meddelas skriftligt innan man skickar tillbaka varan.
Vid retur och byte står du som kund för returkostnaderna.
Alla Returer skall skickas med Postnord och vi rekommenderar att man skickar spårbart med rekommenderat brev eller paket.

Spara alltid försändelsenumret du får från posten tills du fått bekräftelse från oss att returen kommit fram.
Det är du som kund som har det juridiska ansvaret att returen når oss.
Spara alltid försändelsenumret på din retur tills du får en bekräftelse av oss att returen kommit fram och att en återbetalning kommer att ske. Har du inget försändelsenummer är det omöjligt att hitta din försändelse om Postnord skulle råka slarva bort den.

Reklamation

Vid ska man snarast kontakta oss via e-post info@annabyhand.se.
Vi står för returavgift av godkänt reklamerad vara.

– Garanti lämnas lämnas inte för textiltryck som kunden monterar själv för tex hur länge trycket sitter eftersom det är kunden som monterar det och det kan skilja mellan olika strykjärn, hur det tvättas, att det monteras med rätt temperatur, att ytan är rengjord osv.
– Garanti lämnas inte heller på hur länge färgen som smycken färgas in med sitter.

Återbetalning

Återbetalning görs på samma sätt som kunden betalat beställningen. För att kunna återbetala till bankkonto (vid inbetalning till bankgiro) behöver vi kundens kontonummer samt vilken bank.
Har beställningen gjorts med Swish återbetalas du via Swish.

Webshopen

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Rättigheter

Allt material på denna webbplats är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.

Cookies

Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 skall alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta. Besökaren skall även ges möjlighet att förhindra att cookies lagras på datorn.En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker en webbplats som använder cookies. Nästa gång du besöker samma webbplats kan den läsa din cookie och visa sidorna enligt dina inställningar. Vår webbplats använder ibland cookies och då enbart för att göra det lättare för dig att använda våra sidor.
Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte sparar cookies men om du som kund slår av cookies i din läsare är det möjligt att butiken inte längre fungerar normalt.

Force Major

Händelser utanför vår kontroll , vilken ej skäligen kunnat förutses, skall anses vara force majeure , vilket innebär att T&W frigörs från T&W’s förpliktelser att fullgöra ingångna avtal . Exempel på sådana händelser är myndighets åtgärd eller underlåtenhet , nytillkommen eller ändrad lagstiftning , konflikt , brand eller översvämning , sabotage , olyckshändelse , krig , naturkatastrofer, allergier, strejker eller uteblivna leveranser från underleverantörer . I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt , t ex restriktioner , varningar , förbud osv.